Velká Javorina a Jelenec

30.01.2018

Tak sme si vybehli do Karpát, konkrétne do Bielych. Ráno som končil nočnú v práci s obavami, že nestíham, nakoľko na odstavnom sa opäť vyznamenali, 7:29 - ideme meniť vozeň... Ale výnimočné všetko stihli a tak po prezretí predpovede som vedel že nás čaká krasny turistický deň...
Prichádzame o 9tej ráno do Nového Mesta nad Váhom kde sa v motoraciku stretáme so známymi tvárami... Pri vystúpení na staničke Poriadie nás víta kopaničiar Jožo alias Franke a zoznamujem sa i s Luckou. Chýba nám jedna osoba - Ivka, ktorá vďaka meškaniu autobusu nestihla vlak. Odporúčam jej dopraviť sa do Starej Turej a po žltej vyjsť hore... Mali by sme tam byť cca rovnako...
My sa vydávame po zelenej, kde sa nás Jožo snaží previesť cez zeleznicny tunel ( stále opakuje ale nechcem trhať partiu ) no neúspešne. Ideme tak ako sme plánovali zelenou ponad tunel, prichádzame k bunkrom ktoré sú už uzamknuté...
Vybiehame hore, tempo máme viac než slušné a dostávame sa k Dibrovemu pamätníku. Tu dávame "sváču" avšak vyháňa nás studený vietor a tak sa vydávame červenou ďalej. Terén je na týchto miestach dosť zľadovately no dá sa to i bez nesmekov. Sme pod Javorinou, tu počujeme v pozadí známy hlas s nadávkami, a aha Paľo nám chýba. Čochvíľa sa vyrútil zo zákruty a na otázku čo hresis, odpovedá že sa mu rozvazuje šnúrka jasné guľaté šnúrky sú za odmenu
Posledný kopček a sme na lúke tesne pod Javorinou, krásne výhľady dookola kde nám miestny Jožo spravil aj krásny výhľad na ktoré vrchy sa pozeráme
Porobime pár fotiek a ideme smerom na chatu, keď tu zazriem ako si to slape po žltej hore Ivka... Ostatní idú ďalej, ja ju čakám a vybehneme k vysielacu kde po krátkej pauze schádzame k chate bývalou zjazdovkou.
Ideme po zelenej k sedlu pod Jelencom a odtiaľ neznacenou na Jelenec. Ja bohužiaľ som zistil že som slabý jak čaj a vyšiel som iba po 2.poschodie nakoľko má ruky a ovalena noha o konštrukciu ďalej nepustili. Čakám zvyšok dole. A po zhliadnutí aktuálneho času som zavelil, musíme ísť aby sme stihli bus.
Prichádzame k HOLUBYHO chate kde sa lúčime dal štvoricou ( Lucka, Ivka, Miro a Jožo ) a my 4ja ( Ja, Paľo, Martin a Nikolas ) kráčame asfaltkou dole 7 km.
Na zastávku sme dorazili 7 minút pred odchodom a tak Martin stíha ešte domácu krčmu na nejakú maškrtu...
Do nového mesta prichádzame pol hodinu pred odchodom nášho vlaku domov a tak využívame Lidl hneď vedľa stanice...
Spolu sme prešli 27 kilometrov za 5 ¾ hodiny s priemerom skoro 5 km/h
Krásna túra, krásny deň, vďaka všetkým

© 2017 Klobaskari on Tour II
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky