Poludňový grúň, Chleb

26.01.2018

Deň pred odchodom sa zmenila lavinova situácia na 3/3 z 5dielnej výstrahy... Tým pádom sme vynechali z našej túry Stoh. Veď i bez neho to bude makačka... Stretáme sa o 7:30 v Terchovej v časti Starý Dvor v počte 10 ľudí vrátane mňa... Vedel som že to nebude jednoduché nakoľko v noci som mal horúčku a takisto nádchu... Vyrážame popri zjazdovke nakolko modrá značka je nepriechodná z dôvodu popadaných stromov. Prudke stúpanie mi robí dosť problémy, ale parťáci sú ohľaduplný a každú chvíľu ma čakajú... Vystúpime hore na zjazdovku, vysychame sa a ideme takmer po rovine k Chate pod Grúňom... Túto trasu idem prvý raz a pri pohľade hore sa mi hlava zatočí, veď to je strmak väčší než Hnilická Kýčera... Parťáci idú na chatu a ja so slovami "idem pomaličky" sa dávam do výstupu naprieč bývalou zjazdovkou... Asi za hodku sme hore... Poludňový Grúň. Povzdychnem si, ach Ty si ale dal zabrať... No našťastie v tom stave akom som bol som to zvládol... Po menšej prestávke ideme po hrebeni ďalej... Prechádzame Steny (severný aj Južný vrchol )miestami sme nevedeli kam stupit nakoľko bola veľmi mizerná viditeľnosť. Ale čochvíľa dorazíme na Hromové odkiaľ je to na Chleb len kúsok. Zijdeme dole a zimnou trasou vystúpime na chleb kde dávame spoločnú foto... Zijdeme dole a tu sa rozdelíme... Ja s Martinom ideme smerom do Sutova, časť ide ešte na Veľký Kriváň a Linda s Milanom klesajú dole popod zjazdovku... Na Chate pod Chlebom bolo plno a tak si pozeráme vlak... Za 2 hodiny ide a cesta má trvať 2:40... Nevadí, na zjazdovke si trasu zrýchlime... Samozrejme, hovorím Martinovi, utekaj popredu, ja sa spustim... Sadám na zadok, najskôr to nejde tak si pomáham rukami kde tu zrazu naberám rýchlosť az takú, že neviem ubrzdiť :D sneh mi šľaha do tváre, nič nevidím - neviem dýchať. Tak sa pretocim na chrbát a zabrzdim rukami :) Pýtam sa Martina videl si ma? Martin: Ja som myslel že sa zrubal nejaký lyžiar a padá dolu svahom. Veď bolo vidno len ako sa niekto rúti v snehu poriadnou rýchlosťou a keď si zastavil kukám že to si ty :D Áno milujem adrenalín :D Klesame dolu, až prídeme do dedinky Šútovo kde stíhame ešte jedny Krusovice a vydávame sa na vlakovú zastávku. Po ceste zastavi auto, chlapci nazdar vezmem vás? Povedali sme nie, veď na stanicu je to kúsok. Rešpekt typkovi ;) Nasadáme na vlak a ideme domov. Vďaka za účasť, a skvelú náladu!

© 2017 Klobaskari on Tour II
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky